خانه / فناوری در کسب و کار / ۲+۱ فروشگاه اینترنتی که باید امتحان کنید
فروشگاه اینترنتی
فروشگاه اینترنتی

۲+۱ فروشگاه اینترنتی که باید امتحان کنید

رکود و تورم در بازار ایران باعث شده بسیاری از کسب‌وکارها با سختی روبه‌رو شوند و حتی به مرز ورشگستی برسند. بسیاری از کارخانه‌ها و محیط‌های صنعتی نیز دیگر توانایی حضور در بازار را ندارند. البته این مشکل خاص ایران نیست و پس از فروپاشی سیستم اقتصادی دنیا در سال ۲۰۱۲ و رکود شدیدی که در تمام دنیا گسترش پیدا کرد بسیاری از مدل‌ های کاری و کسب‌درآمد دیگر یارای سودرسانی نداشتند. در این بخش از سری مقالات فناوری در کسب و کار می خواهیم ۲+۱ فروشگاه اینترنتی که باید امتحان کنید را به شما معرفی کنیم.

فروشگاه اینترنتی
فروشگاه اینترنتی

این تغییرات باعث شد که مردم و به‌خصوص کارآفرینان به دنبال مدل‌های جدید کاری باشند و به سمت اینترنت حرکت کنند. در ایران نیز از حدود ۴ سال پیش رشد استفاده از اینترنت بسیار چشم‌گیر شد و براساس آمار در سال گذشته میزان استفاده از اینترنت بر روی موبایل حتی از ADSL نیز پیشی گرفته و میلیون‌ها استفاده کننده دارد. این اتفاق را میتوان نشانه‌ی مثبتی در بازار ایران دید که موقعیت‌های کاری فراوانی را در اینترنت فراهم می‌آورد و در مرکز آنها نیز تجارت الکترونیک و به زبان ساده‌تر فروشگاه‌های اینترنتی هستند.

فروشگاه‌های اینترنتی به دلیل سهولت در راه‌اندازی و همچنین هزینه‌های بسیار کمتری از فروشگاه‌های فیزیکی دارند در ایران و جهان شدیدا مورد توجه کارآفرینان و مشتریان واقع شده اند. براساس آمار تنها در تهران ۲۰ هزار فروشگاه اینترنتی وجود دارند و در سال ۲۰۱۵ میزان تراکنش اینترنتی این فروشگاه‌ها ۱۷.۴ میلیارد دلار بوده است! تازه این در شرایطی است که به باور بسیاری مردم ایران هنوز به خرید اینترنتی اعتماد ندارند.در گزارشی که توسط   Press TV منتشر شده٬ ذکر شده است که خرید اینترنتی در ایران رشد سالانه‌ی ۶۰ درصدی را تجربه میکند که عدد بسیار بالا و قابل توجهی است!

پس با وجود این بازار بزرگ٬ زمان آن فرا رسیده است که شما هم کسب و کار کلاسیک خود را متحول کنید و فروشگاه اینترنتی مخصوص به خود را راه اندازی کنید. در این مقاله ما قصد داریم دو فروشگاه ساز خارجی و یک فروشگاه ساز ایرانی را به عنوان راه حلی برای راه‌اندازی سریع فروشگاه اینترنتی به شما معرفی کنیم.

۱٫ شاپیفای “Shopify”

شاپیفای معتبرترین فروشگاه‌ساز اینترنتی در تمام جهان است و مشتریان آن هر روز در حال افزایش هستند. با استفاده از شاپیفای شما میتوانید محصولات خود را به فروش برسانید و یا به کمک همکاران تجاری شاپیفای محصولات آنها را بفروشید و سود خود را کسب کنید.

شاپیفای
شاپیفای

از ویژگی‌های شاپیفای میتوان به موارد زیر اشاره کرد:

  • قالب های متنوع
  • متصل شونده‌ها – add On – فراوان
  • همکاران تجاری قوی
  • برنامه نویسی و ساختار معماری مناسب

اما متاسفانه به دلیل این که شاپیفای یک شرکت مستقر در آمریکا است امکان اتصال درگاه‌های بانکی ایرانی به آن وجود ندارد و فروشگاه‌های ایرانی نمیتوانند به فروش محصولات خود بپردازند.

لینک ورود به شاپیفای

۱٫ ویکس “Wix”

ویکس یکی از اصلی‌ترین رقبای شاپیفای است. در اصل شاپیفای و ویکس هردو یک هدف را دنبال میکنند و آن هم کمک به راه‌اندازی و مدیریت فروشگاه‌های اینترنتی است. آنها بستر مناسب را برای رسیدن به این هدف در اختیار مشتریان قرار میدهند و تنها تفاوت در کارکرد بخش‌های مختلف آنها است. یکی از نقاط قوت ویکس نسبت به رقیب خود امکان راه اندازی فروشگاه‌های چندزبانه است. این یکی از پاشنه‌های آشیل شاپیفای است.

ویکس
ویکس

اما قطعا از نظر قیمت‌گذاری شاپیفای برنده است و تفاوت قیمت‌های سالانه و ماهانه‌ی آنها به اندازه‌ای مشخص است که باعث شده است شاپیفای به راحتی مشتریان را راضی کند تا آنها را انتخاب کنند.

ویکس هم ویژگی‌های مخصوص به خود را دارد:

  • امکان راه‌اندازی فروشگاه چندزبانه
  • تعداد زیادی متصل شوند – Add On
  • قالب های متنوع
  • تخفیف‌های مناسب در صورت خرید سالانه

اما باز هم مانند شاپیفای باید بدانید اگر میخواهید سیستم بانکی به فروشگاه خود متصل کنید٬ ویکس امکان اتصال درگاه‌های بانکی ایران را هنوز فراهم نکرده است.

لینک ورود به ویکس

۳. فروشگاه ساز کاموا

فروشگاه‌ساز کاموا یک استارتاپ ایرانی است که از شهریور ۱۳۹۵ شروع به کار کرده است. کاموا علاوه بر فروشگاه‌ساز٬ سایت ساز مخصوص به خود را نیز دارد و بنا به گفته‌ی تیم کاموا تمام امکاناتی که در فروشگاه ساز قرار دارد و امکاناتی که به زودی اضافه خواهند شد کاملا براساس بازخوردها و انتظارات مشتریان است.

فروشگاه ساز کاموا
فروشگاه ساز کاموا

فروشگاه‌ساز کاموا امکانات زیادی دارد و در بازه‌های زمانی دو هفته یک بار امکانات تازه‌تری نیز به آن اضافه میشود٬ چند نمونه از ویژگی‌های فروشگاه‌ساز کاموا به این شرح هستند:

  • امکان اتصال به درگاه‌های بانکی
  • عدم نیاز به داشتن هیچ‌گونه دانش فنی
  • امکان استفاده رایگان به مدت ۳۰ روز
  • مدیریت کاربران و محصولات
  • قالب‌های متنوع ساخته شده برای دسته‌های مختلف فروشگاه
  • فروش محصولات فیزیک و دیجیتال

البته تیم کاموا برای آینده نیز برنامه‌هایی دارد که میتوان به: تعریف کد تخفیف٬ اتصال به تلگرام و اینستاگرام٬ افزایش تعداد درگاه‌های بانکی٬ اتصال به سیستم های پستی مختلف و … اشاره کرد.

اصلی‌ترین ویژگی فروشگاه‌ساز کاموا را بومی بودن میتوان دانست٬ یعنی دقیقا براساس نیاز مشتریان ایرانی است و این امکان را فراهم میکند با کمترین دانش فنی بتوانید فروشگاه اینترنتی خود را راه اندازی کنید.

لینک ورود به فروشگاه ساز کاموا

 

منبع: http://astpi.ir/

 

 

مطلب پیشنهادی

تبلیغات در دنیای دیجیتال و اینترنت

آشنایی با روش های مدرن تبلیغات

بخش اول: انسان از ابتدای خلقت خویش بخشی از خود را باید به عنوان یک …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *