پنج شنبه , مرداد ۲۶ ۱۳۹۶
قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس قالب وردپرس
خانه / فناوری در کسب و کار / آشنایی با روش های مدرن تبلیغات

آشنایی با روش های مدرن تبلیغات

تبلیغات در دنیای دیجیتال و اینترنت

بخش اول:

انسان از ابتدای خلقت خویش بخشی از خود را باید به عنوان یک فروشنده و مبلغ می پذیرفته است.ما از همان ابتدا باید در ازای دریافت هر گونه رفع نیازی بهایی میپرداختیم مثلا یک نوزاد برای رفع گرسنگی خود اشک میریزد و در واقع با پرداخت اشک ، شیر دریافت میکند که رفع نیاز گرسنگی او می شود.

در دنیای امروزی تبلیغات مهم ترین عنصر سودآوری برای یک شرکت به حساب میرود و لذا نیاز است تا کالای مورد نظر به درستی به مخاطب شناسانده شود تا مشتری اعتماد کرده و آن را خریداری کند.

روش های مختلف و گوناگونی در سراسر دنیا برای فروش و تبلیغات محصولات مختلف به کار گرفته می شود.از جمله بازاریابی های سنتی تا مدرن ، نصب پوستر و بنر و پلاکارت ، و حتی روش های جدیدتری که با بروز اینترنت در میان انسان ها و رشد سریع آن ، تبلیغات پا به این عرصه نیز گذاشت و خدمتی راحت و در دسترس در اختیار فروشندگان و خریداران قرار داد.
گاها حتی در این زمان که عصر تکنولوژی و پیشرفت و اینترنت به شمار می رود هستند کسانی که هنوز از روش های قدیمی تبلیغات استفاده می کنند و از اینترنت دوری می گزینند.

تبلیغات رسانه ای ، روزنامه ها و اینترنت همگی روش هایی برای جذب مشتری و رونق کسب و کار هستند اما هستند کسانی که با خلاقیت واندکی تامل روش های جدید و منحصر به فردی را برای تبلیغ محصول خود به کار میبرند.
در بخش بعدی این مقاله میخواهیم به جدیدترین روش های تبلیغاتی در عصر جدید بپردازیم.

بخش دوم:

همانطور که در بخش قبل خواندید روش هایی از تبلیغات مدرن هستند که رواج بیشتری نسبت به سایر روش ها دارند.می خواهیم چند روش برتر را به شما معرفی کنیم.

تبلیغات بنری مبتنی بر وب:

هر پنجره ی وب سایتی را که باز میکنید پوشیده شده از تبلیغات رنگارنگ و وسوسه برانگیز است!
گوشه کنار های سایت ها با تبلیغات متحرک پوشانده شده اند.این ها همان بنرهای تبلیغاتی هستند.در واقع روش مدرنی از بنرهای جاده ای که اکنون در سایت ها مورد استفاده قرار میگیرند و شما با کلیک بر هر کدام از این تبلیغات به صفحه ی مربوطه منتقل می شوید.

تبلیغات دسته ی سیار موسیقی:

پایه ی این تبلیغ روانشناسی است!به این روش از تبلیغ که پروپاگاندا گفته میشود به گونه ای طراحی شده که افراد در ارتباط با محصول نظرات خود را عنوان می کنند و خریدار بعد از خواندن نظرات خود نیز ترغیب می شود تا در بحث شرکت کند و محصول هر چه بیشتر در ذهن افراد جا باز میکند.
این روش یکی از روش های محبوب بین صاحبان برند به شمار می رود.

تبلیغات در دنیای دیجیتال و اینترنت
تبلیغات در دنیای دیجیتال و اینترنت

تبلیغات تشویقی:

این دسته از تبلیغات با اهدای جوایز همراه خواهد بود که کمترین کسی است که از این نوع تبلیغات چیزی ندیده یا نشنیده باشد.

قدردانی و پشتیبانی:

گاهی دیده شده که هنرمند یا ورزشکار یا …شخص معروف و محبوبی در یک تبلیغ تلویزیونی شرکت کرده و از استفاده از محصول راضی بوده است.این کار افراد را ترغیب می کند که برای یک بار هم که شده از آن محصول استفاده کنند.روش دیگر این تبلیغ ، معرفی محصول در سریال ها یا برنامه های تلویزیونی است.

پوششی و جایگزین:

آیا تا بحال دیده اید که مواد مخدر را تبلیغ کنند؟!خیر
اما صحیح تر است بگوییم به طور مستقیم ندیده ایم.اینروش از تبلیغ با پوشش مناسبی از محصول مورد نظر محصول دیگری را تبلیغ کمیکند تا محصول اصلی را در ذهن بیننده تداعی کند.
از این روش برای تبلیغ محصولات غیر مجاز استفاده می شود مثل تبلیغ نوشیدنی های الکلی در کشورهای اسلامی.

پیکسلی:

تا بحال بنگاه های تبلیغاتی کاندیداهای سیاسی را دیده اید؟
در اینترنت هم چنین روشی وجود دارد.یعنی شما به جای اجاره ی زمین یا مغاه برای تبلیغات ، پیکسل خریداری کرده و تبلیغ میکنید.

مبدع این روش آقای دیو در سال ۲۰۰۵ بوده است که در سایت خود پیکسل ها را با قیمت هر پیکسل یک دلار می فروخته است.این وب سایت به گونه ای طراحی شده است که حتی اگر چیزی از اینترنت و سایت هم ندانید میتوانید در این وب سایت تبلیغ کنید زیرا گزینه ی “خودت انجام بده” در این وبسایت تعبیه شده است.

تبلیغات موقعیتی:

این دسته از تبلیغات اولین بار توسط گوگل راه اندازی شد.آیا تا بحال دقت کرده اید که چطور متنی که جستجو میکنید یا صفحهای که از طریق گوگل می آورید تبلیغاتی مرتبط با خود را داراست؟

گوگل از طریق کلید وازه های تایپ شده توسط کاربر ، موقعیت شما را تشخیص داده و تبلیغات مربوط به کلیدواژه هایتان را در دسترس شما قرار میدهد.

تبلیغات کلید واژه ای:

این دسته از تبلیغات با هر بار کلیک هزینه دریافت میکنند که با اینکه توسط یاهو عرضه شد اما بعد از عرضه توسط گوگل به محبوبیت رسید.

تبلیغات وبلاگی:

این دسته برای کسانی است که با مشتران خود به صورت آنلاین در ارتباط هستند.

تبلیغات حمامی:

شاید کمی نام عجیبی داشته باشد اما چیزی نیست جز نصب پوسترهای تبلیغاتی در محل استراحت عموم مردم.

موبایلی:

دریافت پیامک های تبلیغاتی که گاه آزاردهنده می شوند از جله تبلیغات مفید و موثر به شمار میروند زیرا کمتر کسی است که بدون خواندن پیام دریافتی آن را پاک کند.

روابط عمومی:

با این که در عرصه ی تکنولوژی به سر میبریم اما انسان هنوز یکی از عناصر کلیدی تبلیغات به شمار میرود و گاهی ارتباط مستقیم با مشتریان و تاثیرگذاری بر آن ها برای یک برند بسیار موثرتر از تبلیغات اینترنتی بوده است.

و در آخر با توجه به مقالات پارک علم و فناوری، میتوان گفت که انسان بین انبوهی از تبلیغات زندگی میکند و اگر برنید بخواهد فروش زیادی داشته باشد باید مشتریان بومی خود را کشف و در راستای جذب آنان دست به تبلیغات بزند.

مطلب پیشنهادی

کارپینو، رقیب جدید اسنپ و تپسی

کارپینو، رقیب جدید اسنپ و تپسی

اسنپ و تپسی نام هایی کاملا شناخته شده هستند که حرکتی جدید و ابتکار آمیزی …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *