شنبه , آذر ۲۵ ۱۳۹۶
قالب وردپرس پوسته وردپرس قالب فروشگاهی وردپرس وردپرس قالب وردپرس
خانه / فناوری در کسب و کار / گسترش «واقعیت مجازی»، و تاثیر ان بر روی شغل‌ها
تصویر مجازی
تصویر مجازی

گسترش «واقعیت مجازی»، و تاثیر ان بر روی شغل‌ها

در این مقاله موضوع در مورد  گسترش «واقعیت مجازی»، و تاثیر ان بر روی شغل‌ها است که با گسترش روز افزون فناوری های مربوط به واقعیت مجازی، کدام مشاغل از بین خواهد رفت. همان طور که می دانید روز به روز بر محبوبیت ابزارهای مرتبط با واقعیت مجازی، فیلم ها و بازی های آن و… افزوده می شود. شما با واقعیت مجازی می توانید صحنه های مربوط به یک رویداد مجازی را به صورتی کاملا واقعی ببینید، و یا برعکس، برای مثال با یک عینک مجازی، در کنفرانس اپل یا جلسه مدیران شرکت خود شرکت کنید! پس با مقاله امروز ما در مورد فناوری در کسب و کار همراه باشید.

تصویر مجازی
تصویر مجازی

 

۱) صنعت گردشگری:

تصور کنید قبل از اینکه به یک شهر یا کشور مسافرت کنید، آن را با عینک های واقعیت مجازی تجربه کنید! همه ما دوست داریم به دقت مقصد سفر خودمان را انتخاب کنیم. کم و بیش تجربه این را داشته ایم که به سفری رفتیم، اما اصلا آن چیزی را که تصور می کردیم ندیده ایم و تجربه نکرده ایم.

با واقعیت مجازی می توانید اطلاعات بسیار بیشتر و ملموس تری از مقصدی که برای سفر خود انتخاب کردید داشته باشید. این بسیار عالی ست!

تصویر مجازی
تصویر مجازی

۲) صنعت خودروسازی:

با توجه به این که در حال حاضر حتی همه خریدها هم اینترنتی شده، صنایع خودرو با یک مشکل بزرگ رو به روز هستند و آن این است که ممکن است مشتری قبل از خرید، نتواند پشت فرمان بنشیند و به خوبی ماشینی که می خواهد بخرد را «احساس» کند.

حتما می دانید که همواره و در طول زمان های مختلف، صنعت اتومبیل‌سازی برای بقا نیازمند تجربه‌ی خرید فیزیکی بوده است. افراد معمولا قبل از این‌که برای ماشین جدید پولی هزینه کنند، اتومبیل مذکور را شخصا امتحان می‌کنند. به همین خاطر، صنعت اتومبیل‌سازی برای ارتباط با نسل جدید با چالش‌های زیادی روبرو شده است. نسل جدید نه‌تنها طرفدار اقتصاد «اشتراک‌گذاری خودرو»  است، بلکه بیشتر خریدهایش را هم به‌صورت اینترنتی انجام می‌دهد. با توجه به این مسایل، حالا کمپانی‌هایی مانند «فورد» با استفاده از واقعیت مجازی، قابلیت‌هایی را معرفی کرده‌اند که خریدار، حضور در داخل ماشین را تجربه کند؛ به این امید که چنین کاری به مشتریان برای سر زدن به نمایشگاه ماشین و امتحان کردن ماشین‌ها انگیزه‌ی کافی بدهد.

۳) صنعت هتل داری:

دنیای رو به رو رشد ما در زمینه اینترنت، باعث شده است که ضرب المثل معروف دنیا جای کوچیکیه بسیار قابل لمس تر شود! شما می توانید با گوگل مپ و استریت ویو و… از شهرری، بالی را تماشا کنید! در شهرها و کشورهای مختلف سفر کنید و…

تصویر مجازی
تصویر مجازی

می توانید زمانی هایی را در پیاده‌روهای سانتورینی قدم بزنند و لحظه‌ای دیگر وسط چهارراهی شلوغ در مرکز سیدنی باشند. شرکت‌های مسافرتی این اشتیاق مسافران به گشت‌وگذار در دنیای مجازی را به‌خوبی درک کرده‌اند. شرکت مسافرتی Expedia اخیرا خبر تاسیس یک پایگاه واقعیت مجازی را اعلام کرد که به مسافران اجازه می‌دهد قبل از رزرو، با استفاده از این تکنولوژی محیط داخلی هتل و اتاق‌ها را به‌طور کامل ببینند.

۴) مشاوره املاک:

یکی از شغل هایی که کاملا متحول خواهند شد، مشاوره های املاک می باشند. تصور کنید قبل از خرید یا اجازه منزل یا مغازه یا ملک اداری مورد نظرتان، آن ها را به صورت مجازی مشاهده کنید، در آن قدم بزنید و…

جست‌وجو برای پیدا کردن خانه‌ی جدید، می‌تواند حسی مشابه با اشتغال در شغل دوم داشته باشد. بررسی پیاپی لیست‌های مختلف و سر زدن پی‌درپی به خانه‌ها برای خرید یا اجاره، کاری کم‌وبیش دلهره‌آور و خسته‌کننده است. اما چه می‌شد اگر می‌توانستید بدون ترک منزل، حضور در یک خانه‌ی جدید را تجربه کنید؟ کمپانی‌های مشاور املاک در حال کار با امکانات واقعیت مجازی برای ارایه‌ی راه‌حلی برای این مساله هستند. آن‌ها می‌خواهند کاری کنند که خریداران بدون ترک منزل، امکان قدم زدن در خانه‌ی جدید را داشته باشند و تک‌تک جزییات آن را مشاهده کنند.

مطلب پیشنهادی

بررسی چند المان معروف در حوزه خدمات شهری

بررسی چند المان معروف در حوزه خدمات شهری

شاید هر روز هنگام قدم زدن در شهر توجه شما به بسیاری از تابلوها و …

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *